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The Windshield Paradox

Ingo Sturm

Diplom 13/2

www.thewindshieldparadox.com

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Looking down Valentine Street – Elysian Valley, Echo Park (24x36cm)

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Sacral Building (Faith in Christ Church) – Echo Park (20x30cm)

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Trucks (Various Sizes) – Echo Park (24x36cm)

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Gardening – Glendale Boulevard, Silver Lake  (24x36cm)

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Skateboarding at Arroyo Seco Flood Channel – Highland Park (24x36cm)

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Hope Street and New Downtown Office Buildings – Bunker Hill, Downtown (24x36cm)

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Broadway Pedestrians – Jewelery District, Downtown (24x36cm)

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Johnie‘s Coffee Shop Restaurant (Traffic) – Wilshire Boulevard, Mid-Wilshire (20x30cm)

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Driver – Downtown (20x30cm)

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4th Street after 5 P.M. – Skid Row, Downtown (20x30cm)

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Pick-Up Truck with Paper Pile – Chinatown (24x36cm)

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Camp – Sunset Boulevard, Silver Lake  (24x36cm)

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Car Wash on 3rd Street (Honda Civic) – East Los Angeles (24x36cm)

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Apartment Building (Hayworth House) – West Hollywood (16x24cm)

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Wedding Photography at Griffith Observatory – Griffith Park (24x36cm)

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Tour Bus – Sunset Boulevard, Beverly Hills (12x18cm)

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Taking a Picture – Sunset Strip, West Hollywood (24x36cm)

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2005 Ford GT (Detail) – Rodeo Drive, Beverly Hills (24x36cm)

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Surfer Swarm – Venice Beach (24x36cm)

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Breakwater Structure – Malibu (24x36cm)

Los Angeles ist die Stadt der Bilder. Schon lange vor dem Einzug der Filmindustrie wurden hier künstliche Bilder produziert: Bilder über diesen Ort selbst. Dies waren Projektionen und Fantasien von Landentwicklern, die dazu dienten, Menschen an die Westküste Amerikas zu locken, hier Land zu kaufen oder in die Industrie zu investieren. Die Filmemacher der Stadt hingegen, die sich gemeinsam von Los Angeles unter dem Begriff „Hollywood“ abgrenzen, bedienen sich zwar stets der Ressourcen ihrer Heimatstadt, neigen jedoch dazu, ihre enge Beziehung zu diesem Ort zu verleugnen - wenn sie nicht grade mit einem der Klischees über die Stadt spielen. So kommt es, dass Bilder aus Los Angeles oft gar nicht als solche wahrgenommen werden und sich andererseits Bilder von dieser Stadt in unseren Köpfen breitgemacht haben, die nicht dazu geschaffen wurden, sie uns näher zu bringen, sondern nur Stereotypen und Fantasien illustrieren.

Zu dieser Erkenntnis gekommen, beschloss ich, mir Los Angeles laufend und fotografierend zu erschließen, die Bildfetzen in meinem Kopf durch mein eigenes Bild zu ersetzen und den bewegten Bildern des Films die Ruhe und Konzentration der Fotografie entgegenzusetzen.

Das Resultat dieser Reise ist die Arbeit „The Windshield Paradox“, die sich mit den Realitäten, Überraschungen und Gegensätzen beschäftigt, denen ich in Los Angeles begegnet bin. Das Buch zeigt eine Verdichtung des Ortes, den ich mir erschlossen habe und das Verständnis, zu dem ich darüber gekommen bin. Der im Titel angedeutete Widerspruch besteht aus dem Verhältnis von Natur, Stadt, Mobilität – und deren Wahrnehmung.

Los Angeles is the city of images. Long before the emerging of the film industry, artificial images have been produced here: images of the place itself. Those were projections and fantasies of land developers, utilized to lure people to the west coast of America to make them buy land or invest into the infant industry. However, the filmmakers of the city, who distinguish themselves from Los Angeles with the term “Hollywood”, are using the resources of their hometown, and at the same time they tend to deny their close relationship with it - except when they’re once again playing with one of the clichés about Los Angeles. That’s why images of Los Angeles are often not perceived as such, and on the other hand there are images of this city in our minds that were not designed to tell us something true about the city but to illustrate stereotypes and fantasies.

With this realization, I decided to index the city by walking and taking pictures. I replaced the scraps of images in my head with my own pictures and opposed the moving images of the movies with the calmness and concentration of photography.

The result of this journey is the work “The Windshield Paradox”, which deals with the realities, surprises and contrasts that I encountered in Los Angeles. The book shows a consolidation of the place that I've developed for myself and the apprehension of it, that i acquired. The contradiction implied in the title consists of the relationship between nature, city, mobility and their perception.